-
09/02/2021
El Consell d’Eivissa rep una espasa antiga trobada a 17 metres de profunditat a la cala de Portinatx
La consellera d’Educació, Cultura i Patrimoni, Sara Ramón, i el tècnic en Patrimoni, Joan Ramon Torres, han rebut avui el lliurament d’un objecte trobat per Alberto Marí al port de Portinatx, a Sant Joan de Labritja, de forma allargada compost per fusta, metall i pell que segurament és una antiga espasa que estava a la mar a una fondària d'uns 16,9 metres.
Aquest element ha estat provisionalment dipositat al Museu Arqueològic d'Eivissa i Formentera, ja que requereix d'un procediment urgent de restauració i dessalament així com d’estudi per datar la seva antiguitat, encara que per les seues característiques i per altres indicis en aquest mateix espai submarí el més probable és que es tracti d'un espada d'època medieval.
Portinatx és un punt interessant perquè sempre ha estat un punt estratègic per la navegació a vela, tant com punt d'ancoratge, d'embarcament o desembarcament de mercaderies i de defensa.
Cal remarcar la conservació de restes orgàniques de la peça com són la fusta de la pell i futures investigacions podrien aportar més informació sobre el tema.
El Departament d'Educació, Cultura i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa agraeix al dit particular aquesta positiva actitud en defensa del patrimoni i, també, a l'arqueòleg Marcus Hermann la seua col·laboració amb aquest procés.